Bästa mot torrt hår.

Alltså mitt hår är rent ut sagt en hel jävla vetenskap. Jag måste planera min hårtvätt minst fyra timmar i förväg. Jag borstar inte håret för då ser jag ut som ett troll, jag använder en afrokam. Jag måste ha inpackning och balsam vid varje hårtvätt, även kräm och olja för att jag ska känna att det blir riktigt bra. Alla mina hårprodukter jag använder är på ett eller annat sätt fuktgivande. Varför? Mitt hår är en enda stor risbuske annars. 
Trots detta jobb bannar min frisör mig ALLTID för att mitt hår är torrt. Oftast tror jag att det är slitet men det visar sig vara snustorrt. Ibland lämnar jag kvar lite balsam i det för att det ska återhämta sig från diverse tofsar och knutar. 
Men igår provade jag något som åtminstone var nytt för mig. Jag tror att jag tidigare har skrivit om att jag smörjer in mig med kokosolja? I vilket fall så provade jag att lägga i ganska mycket olja i håret här om dagen då mitt hår var katastroooof. Torrare hår får man leta efter. Jag flätade det och lät det vara över natten. Lite äckligt med oljigt hår men dagen efter tvättade jag det igen och det blev som nyklippt! Helt otroligt! Tips om du liksom jag allt som oftast plågas av ett fågelbo till frisyr! 
Ett fyrfaldigt leve för kokosoljan! 
Vardag | |
Upp